تاریخ انتشار: ۰۷:۴۷ - ۰۵ آبان ۱۴۰۳

تحولات منطقه، تحرکات نظامی آمریکا و انتخابات پیش رو

سامانه تاد اینقدر بازدارندگی نخواهد داشت که پرسنل آمریکاییِ آن برای اسرائیل دارد! اسرائیل در حال ایجاد سپر انسانی برای اتفاقات نظامی محتمل آینده است!

تحولات منطقه، تحرکات نظامی آمریکا و انتخابات پیش رو

رویداد۲۴| اسرائیلی‌ها در هفته‌های اخیر تلاش خود را کرده‌اند تا پیش از قبل پای آمریکا را به مسائل منطقه باز کنند و حتی آن‌ها را وارد درگیری مستقیم با ایران کنند! انتخابات آمریکا و رقابت‌های سیاسی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان، اما سبب شده که طرف آمریکای با تامل بیشتری به این اصرار اسرائیلی‌ها پاسخ دهد. به هرحال تحرکات آمریکا و رویکرد این کشور در صورت افزایش تنش‌ها همراه مورد توجه است.
علی قلهکی فعال رسانه‌ای اصولگرا در همین راستا در شبکه اجتماعی ایکس درباره تحرکات نظامی آمریکا در منطقه نوشت: اقلام نظامیِ سنگین که آمریکا اخیرا به اسرائیل ارسال کرده شامل:
۱. تعدادی از جنگنده‌های F۱۶ آمریکایی مستقر در آلمان
۲. ۱۰ هواپیمای سوخت رسان KC۱۳۵ و KC۴۶،
۳. نصب دومین سامانه تاد
و.

چند نکته در رابطه با این تحرکات مهم نظامی:

۱. اسرائیل توانست آمریکا را به صورت مستقیم وارد این معرکه کند؛ از پرسنل آمریکا‌یی سامانه‌های تاد که در صورت هدف قرار گرفتن این سامانه‌ها در عملیات‌های جدید توسط ایران، حتما کشته‌ی آمریکایی خواهیم داشت و صهیونیست‌ها می‌توانند راحت‌تر آمریکایی‌ها را وارد درگیری مستقیم با ایران کنند تا تجهیزات نظامی خاصی که وارد سرزمین‌های اشغالی می‌شود.
۲. هواپیماهایِ سوخت‌رسان که مکمل پرواز جنگنده‌ها تا ایران و ضربه به هدف بدون داشتن مشکل سوخت هستند، نکته‌ای که ایران خیلی تلاش کرد به آمریکا بفهماند که وارد شدن در این حوزه یعنی درگیری مستقیم با ایران و بزرگ‌تر شدن ابعاد درگیریِ منطقه.
۳. بایدن و دموکرات‌ها می‌دانند افزایش هر چه بیشتر تنش در منطقه، بازی را به نفع ترامپ در انتخابات خواهد چرخاند. بایدن شاید این برآورد را داشته باشد که هر چه بیشتر اسرائیل را تجهیز کند مثلا تهران را منصرف از پاسخ دادن به اسرائیل خواهد کرد!
۴. سامانه تاد اینقدر بازدارندگی نخواهد داشت که پرسنل آمریکاییِ آن برای اسرائیل دارد! اسرائیل در حال ایجاد سپر انسانی برای اتفاقات نظامی محتمل آینده است!
۵. پیام #شبه_رسمی ایران توسط سرلشکر جعفری چند روز قبل داده شد (فارغ از درستی یا غلط بودن آن) اگر ضربه به ایران محدود بود _مثل آن چیزی که در اصفهان اتفاق افتاد_ ایران احتمالا پاسخی نخواهد داد؛ کاری که آمریکایی‌ها با ارسال تجهیزات به اسرائیل، قوام دهنده‌ی آن هستند. ولی اگر ضربه به ایران توسط رژیم سنگین بود چه؟! ایران سنگین پاسخ خواهد داد (مثلا ۱۰۰۰ تیر موشک) و طبیعتا تلفات جدی انسانی _ زیرساختی در اسرائیل خواهیم داشت که ممکن است بخشی از آن آمریکایی‌ها باشند و بعد سرنوشت نامعلوم غرب آسیا

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما